THIRZA . 04 Oktober 2019 . 0 comments

Oktober Woonmaand start goed met IPPYS magazine!

Het zal jullie niet ontgaan zijn op social media (of tenminste dat hopen we), maar het allereerste IPPYS magazine is een feit! En omdat oktober uitgeroepen is tot Woonmaand, is dat niet voor niets natuurlijk. We maken 2x per jaar een inspiratieblad boordevol tips en trends voor - in dit geval - het najaar/winterseizoen. En straks weer 1 in het voorjaar/zomerseizoen. Maar hoe komt zo’n magazine nou eigenlijk tot stand?

Als je een blad of magazine gaat maken, huur je normaal gesproken een marketingcommunicatiebureau in. Toevalligerwijs kunnen we dat gewoon zelf. Sanne en ik hebben samen IPPYS woondeco, maar zijn ook beide eigenaar van fresh focus, creatieve communicatie. Het zit in ons bloed om van A tot Z een blad te maken. Dat betekent een bladformule opzetten, teksten schrijven, foto’s maken en bewerken, het hele blad vormgeven en de drukker benaderen om het mooiste papier van de plank te halen. Zo handig om het IPPYS magazine dus geheel in eigen beheer te kunnen creëren.

The making of IPPYS magazine

Het start altijd met het maken van een bladformule: wat komt er allemaal in te staan? Welke rubrieken? Welke sfeer moet het blad uitstralen? Welke lettertypen en kleurstellingen gebruiken we daarbij? Voorop staat natuurlijk om onze merken een prominente plek te geven. We hebben de nieuwste producten ingekocht, dus die komen ook in het blad.

Inspirerende samenwerkingen

Daarnaast vullen we het aan met interessante artikelen, zoals 2 bijdragen van onze stylisten. Waanzinnig Interieur uit Lelystad en Villa Meliefste uit Zwolle struinen regelmatig onze webshop door om o.a. onze producten te adviseren bij klanten waar ze een interieuradvies hebben gegeven. Vorig jaar hebben we een succesvolle interieurworkshop met Marieke van Waanzinnig Interieur gedaan. Zulke samenwerkingen zijn super waardevol! 

Inspiratie hebben we genoeg. Er is altijd wel een aanleiding om een tof artikel te schrijven. Hoe style je bijvoorbeeld een kinderkamer? Of wat is nou eigenlijk Scandinavisch wonen? Dit alles kun je teruglezen in de eerste editie. 

Mixen en matchen

Daarna is het mixen en matchen met foto’s, kleuren, lettertypen en de hoeveelheid tekst. Het ontwerpen van een magazine - of ieder ander communicatiemiddel - is eigenlijk een soort wiskunde, het moet kloppen en in verhouding zijn. Elke bladzijde moet lekker leesbaar zijn, speels en aantrekkelijk om naar te kijken. Volgens ons is dat allemaal aardig gelukt. We zijn er super trots op!

Voor de volgende editie

Deze week zijn Sanne en ik naar de VT Wonenbeurs geweest in de RAI Amsterdam. Dit is een mooie gelegenheid om te kijken naar de trends en ontwikkelingen op woongebied. We doen op deze manier inspiratie op voor de inkoop van onze eigen merken én uiteraard voor de volgende editie van het IPPYS magazine! Can’t wait!

Reacties

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden*

Recent posts

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »